Wat moet je doen als je Post Pakketje kwijt is?

Wie weet heb je het zelf al eens meegemaakt, je pakketje is kwijt en jij hebt hem dus niet ontvangen. Doordat we steeds meer online shoppen is de kans dat jouw pakketje kwijt raakt ook steeds groter. Verloren pakketen zijn dus ook in Nederland mogelijk en wat moet je dan doen en wat doet het postbedrijf met jouw pakket?

Als jouw pakket niet bij jou bezorgd is dan dien je de volgende stappen te ondernemen:

  1. Neem contact op met de verzender (vaak het bedrijf of persoon waar je iets hebt besteld)
  2. Vraag aan het bedrijf of ze de Track en Trace kunnen bekijken, vaak kunnen zij namelijk meer zien dan jij.
  3. Is je pakket echt kwijt (ook volgens de verzender) dan kan alleen de verzender een onderzoek in laten stellen bij PostNL (of ander bedrijf).
  4. Vaak duurt zo’n onderzoek behoorlijk lang dus zou je in de tussentijd kunnen vragen om een “herzending” van je order / product.

Doet het bedrijf waar je besteld hebt moeilijk dan kun je een klacht indienen bij de diverse review websites of op Klacht.nl.

Maar wat is er met mijn Pakketje gebeurd?

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat jouw pakketje echt van de aardbodem is verdwenen. Er zijn diverse oorzaken te verzinnen wat er met jouw pakje is gebeurd maar een feit is dat hij kwijt is. Het heeft totaal geen zin om op je strepen te gaan staan en perse te willen weten wat er met jouw pakje is gebeurd.

De meeste verloren pakketten duiken uiteindelijk wel weer ergens op, in sommige gevallen blijven ze altijd verloren omdat ze bijvoorbeeld te water zijn geraakt of wellicht verbrand (?!).

Of verloren Pakketten door PostNL (ook) verkocht worden aan opkopers is niet duidelijk, PostNL wil hier geen antwoord op geven. Wat er dan wel gebeurd met jouw verloren pakket in Nederland blijft dus een raadsel.

Klacht indienen PostNL Beschadigd Pakket

PostNL biedt wel de mogelijkheid om een klacht in te dienen als je pakket beschadigd is aangekomen, hiervoor kun je naar deze pagina gaan.